Handelsbetingelser

1. Generelt

1.1 Følgende dokument beskriver betingelser og vilkår for dit køb af abonnement på Zentabox, website www.zentabox.dk og www.zentabox.com

1.2. www.zentabox.dk og www.zentabox.com drives af Zentabox A/S, CVR-nr.: 37447250.

1.3. Vi kan ændre forretningsbetingelserne med øjeblikkelig virkning, hvis ændringerne er til din fordel. Ellers sker ændringer med tre måneders varsel. I tilfælde af en ændring af betingelserne vil du modtage en e-mail herom og ændringen vil også blive varslet på vores hjemmeside. Betingelserne blev senest opdateret den 27. Marts 2018.

2. Indgåelse af aftale

2.1. Når du har bestilt et abonnement på www.zentabox.dk og/eller www.zentabox.com, vil du modtage en ordrebekræftelse pr. e-mail.

3. Ikrafttræden, varighed og opsigelse af Abonnement

3.1. Når du har bestilt et abonnement, vil du hver 4. uge modtage en leverance med din Zentabox. Din Zentabox leveres til din ønskede forsendelsesadresse dvs. enten din hjemmeadresse, arbejdsplads eller pakkebox nær dig. Hver Zentabox indeholder 28 dages daglige serveringer af dit personlige kosttilskud. Antallet og typen af kosttilskud i de 28 daglige serveringer afhænger af de valg du har truffet i forbindelse med bestillingen af din Zentabox.

3.2. Når du bestiller et Zentabox abonnement vil vi hurtigst muligt producere, pakke og sende din Zentabox normalt samme dag eller dagen efter. Den dag vi afsender din Zentabox vil fungere som afsendelsesdato. Vi vil efterfølgende bestræbe os på at sende din Zentabox, så vi sikrer, at du hver 4. uge modtager en ny. Du kan altid se din næste forsendelsesdato ved at logge ind på din profil på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com.

3.3. Betaling. Vi trækker først beløbet for din Zentabox, når vi afsender din Zentabox.

3.4. Dit abonnement vil fortsætte med at løbe, indtil det opsiges af dig eller af Zentabox A/S, jf. punkt 3.6.

3.5. Du har mulighed for at ændre antallet og typen af kosttilskud i den eller de Zentaboxe, der indgår i dit abonnement, ved at logge ind på din profil på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com. Du kan ændre antallet og typen af kosttilskud med virkning fra den næste produktion af din Zentabox ved at angive dette på websitet senest én uge før næste forsendelsesdato. Du kan altid se din næste forsendelsesdato ved at logge ind på din profil på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com.

3.6. Du har mulighed for at udskyde levering af din Zentabox ved at logge ind på din profil på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com og udskyde din levering til den dato i fremtiden som passer dig. Du kan kun udskyde din levering senest én uge før næste forsendelsesdato.

3.7. Du kan altid opsige dit abonnement med virkning fra den kommende levering ved at logge ind på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com og framelde dit abonnement senest én uge før den næste forsendelsesdato. Zentabox A/S kan til enhver tid opsige dit abonnement uden varsel.

3.8. Du kan til enhver tid ubetinget tilbagekalde din tilladelse til at Zentabox A/S fremadrettet automatisk trækket et beløb på din betalingskonto og uafhængigt af det underliggende aftaleforhold. Såfremt opsigelsen ikke er rettidig vil du i stedet modtage en faktura på det skyldige beløb. Du kan gøre indsigelser vedrørende uautoriserede debiteringer overfor din kortudbyder senest 8 uger efter debiteringen har fundet sted med mindre andet fremgår af din aftale med kortudbyderen.

3.9. Dine kortoplysninger registreres hos Zentabox A/S og videregives ikke til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil, dog vil videregivelse kunne ske i forbindelse med omstrukturering eller salg af vores aktivitet ligesom der i forbindelse med betalingstransaktionen overføres visse data til Stripe, der er leverandør af vores betalingssystem.

3.10 Dine kortoplysninger gemmes så længe dit abonnement hos Zentabox A/S er aktivt og udelukkende til brug for at kunne gennemføre betaling for din Zentabox. Opsiger du dit abonnement eller har du valgt at betale dit abonnement pr. faktura jf. pkt. 3.7 vil dine kortoplysninger blive slettet senest en måned efter opsigelse, såfremt du har betalt for alle dine Zentaboxe i dit abonnements løbetid. Mangler du at betale for en eller flere Zentaboxe forbeholder vi os ret til at gemme dine kortoplysninger indtil alle dine Zentaboxe er betalt, hvorefter dine kortoplysninger vil blive slette seneste 14 dage senere.

3.11 Det er dit ansvar at sørge for at dine kortoplysninger altid er opdaterede. Du kan altid opdatere dine kortoplysninger ved at logge ind på din profil på Zentabox.dk eller zentabox.com.

3.12 Du kan til enhver tid trække dit samtykke til at Zentabox A/S gemmer dine kortoplysninger tilbage. Og Zentabox A/S vil i så fald straks slette de gemte kortoplysninger. Ønsker du at trække dit samtykke tilbage skal du skrive til mailus@zentabox.dk

3.13 Mængderabat. Det er muligt at opnå mængderabat på din Zentabox. Mængderabat udløses ved køb af mere end 3 tabletter (tilskud) pr. dag. Mængderabat udgør 50% på alle tabletter over den 3 tablet. Rabatten beregnes ud fra de billigste tabletter først.

3.14 Minimumsgrænse for køb af abonnement. Det er kun muligt at købe et abonnement på Zentabox, hvis man har behov /eller har valgt minimum 3 eller flere tabletter (tilskud) pr. dag, da vi med omtanke for miljøet synes der er for meget emballagespild og belastning ved at pakke og sende så få produkter.

3.15 Vi forbeholder os ret til at afstå og handle med dig uden begrundelse.

3.16 Manglende Betaling. I tilfælde af at det ikke har været muligt for os at trække penge på dit kort uanset om det skyldes forkerte kortoplysninger eller manglende dækning på kortet modtager du påmindelsesskrivelser via. email

3.17 Manglende Betaling. Er det efter 7 dage efter den første fejlede betaling stadig ikke muligt for os at trække penge på dit kort modtager du endnu en påmindelsesskrivelse via. email

3.18 Manglende betaling. Er det efter 14 dage efter den første fejlede betaling stadig ikke muligt for os at trække penge mailes en rykker til dig med konsekvenserne af den udeblivende betaling og der pålægges i den forbindelse et gebyr på kr. 100 samt et tillæg på 2% pr. påbegyndt måned af dit totale skyldige beløb til os.

3.19 Manglende betaling. Er det efter 21 dage efter den første fejlede betaling stadig ikke muligt for os at trække penge på deres konto, eller de ikke har gennemført betalingen til os på anden vis f. eks. Ved bankoverførsel eller mobile paymailes en advarsel om at sagen overdrages til retslig inkasso, med yderligere omkostninger for kunder.

4. Levering

4.1. Zentabox A/S leverer foreløbigt kun til adresser i Danmark

4.2. Zentabox A/S leverer til privatadresser, pakkeboxe og virksomhedsadresser. Varen vil blive leveret til den adresse, du har oplyst som leveringsadresse eller til det nærmeste pakkecenter fra din hjemmeadresse afhængig af din foretrukne leveringsform.

4.3. Zentabox A/S tilstræber at sende varen indenfor 24 timer fra bestilling på hverdage, men der kan være situationer, hvor levering sker senere.

4.4. Den angivne abonnementspris er inkl. leveringsomkostninger. Fragten er gratis uanset hvilket type af levering, der vælges og hvilket fragtfirma der anvenders. Zentabox anvender forskellige fragtfirmaer til levering af din Zentabox herunder, men ikke udtømmende Postnord, DAO365, GLS, UPS, BRING.

4.5 Leveringstiden vil i hverdage være dag til dag efter afsendelse, men der kan forekomme forsinkelser. Zentabox leverer ikke i weekenden, du kan dog såfremt du har valgt pakkebox altid hente din Zentabox i weekenden, hvis den er leveret.

5. Pris og betaling

5.1. For at handle på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af et gyldigt betalingskort, som vi accepterer.

5.2. På www.zentabox.dk eller www.zentabox.com kan du betale med Visa/Dankort, Visa Electron, Visa, MasterCard og American Express.

5.3. Den månedlige abonnementsbetaling hæves automatisk på din konto på din forsenselsesdato. Du kan altid finde din sidste og kommende forsendelsesdatoer ved at logge ind på din profil på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com. Du kan også altid bede om at modtage en faktura ved at skrive til os på mailus@zentabox.dk

5.4. Vi kan til enhver tid sænke prisen på abonnementet uden varsel og hæve prisen med tre måneders varsel, se dog afsnit nedenfor om vores sundhedsprofil produkt. I tilfælde af en ændring af prisen vil du modtage en e-mail herom og ændringen vil også blive varslet på vores hjemmeside.

5.5. Alle priser er angivet i DKK, inkl. moms og afgifter.

5.6. Alle betalingstransaktioner gennemføres via det sikre betalingssystem Stripe ,og du betaler ikke noget gebyr for korttransaktionen.

6. Sundhedsprofil

6.1. Har du valgt abonnement på vores Zentabox via vores sundhedsprofilering vil du modtage Zentaboxe, der matcher den profil, du har oplyst os. Det betyder at indholdet af de enkelte leveringer af Zentaboxe kan ændre sig i takt med forholdene omkring din profil ændrer sig. Eksempler på dette er: årstiderne skifter (mindre D-vitamin tilskud om sommeren) eller du ældes (højere kalk-tilskud).

6.2. I takt med at indholdet af dine Zentaboxe ændrer sig, kan prisen på dit abonnement også ændre sig. I eksemplet med overgang fra forår til sommer og dermed mindre tilskud af D-vitamin, vil prisen på dit abonnement falde. Det vil stige igen, når sommer bliver til efterår og du igen har behov for tilskud af D-vitamin. Ændringer af denne karakter vil blive varslet senest 4 uger før de træder i kraft. Såfremt du ikke ønsker ændringen eller vil opsige pga. denne, så kan du gøre dette sålænge det sker senest 7 dage før din næste forsendelsesdato.

6.3 Overordnede prisfald eller prisstigninger af mere permanent karakter vil blive varslet i en email til dig senest 4 uger før de træder i kraft. Såfremt du vil opsige pga. denne, så kan du gøre dette sålænge det sker senest 7 dage før din næste forsendelsesdato.

7. Fortrydelsesret

7.1. Der er ingen fortrydelsesret efter bestilling af din Zentabox eller på allerede leverede Zentaboxe, da Zentaboxe er undtaget fortrydelsen pga. bestemmelsen om specialfremstillede varer.

8. Reklamationer

8.1. Når du handler på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com, finder købelovens mangelsregler anvendelse.

8.2. Hvis du mener, at din vare har en fejl eller en mangel, skal du kontakte os pr. e-mail på mailus@zentabox.dk. Når du henvender dig, skal du forklare, hvad fejlen eller manglen ved varen er. Husk at gemme den pakke, inklusiv indhold, som du ønsker at reklamere over.

8.3. Du skal kontakte os snarest muligt og inden for rimelig tid efter, at du er blevet opmærksom på fejlen eller manglen.

9. Forbehold

9.1. Zentabox A/S tager forbehold for tekniske fejl og force majeure.

10. Personoplysninger og sikkerhed

10.1. Vi indsamler og behandler personoplysninger om dig (herunder navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse, oplysninger om dine køb, sundhedsprofildata og betalingsdata), for at kunne opfylde aftalen med dig. Vi videregiver ikke dine oplysninger til tredjemand, medmindre vi er berettiget hertil jf. Afsnit 10.2, dog vil videregivelse kunne ske i forbindelse med en omstrukturering eller salg af vores aktivitet, ligesom der i forbindelse med betalingstransaktionen overføres visse data til Stripe, der er leverandør af vores betalingssystem.

10.2. Alle personoplysninger behandles efter gældende lov om persondata. Zentabox er berettiget til at behandle alle oplysninger om kunden, som kunden selv angiver ved oprettelse af abonnement og ved brug af Zentabox’ tjenester f.eks sundhedsprofileringen. Eventuel yderligere behandling eller deling med partnere jf. Afsnit 10.3 af oplysninger om kunden sker alene i det omfang dette er nødvendigt for at kunne opfylde aftalen. Eventuelle oplysninger om kundens adfærd ved brug af Zentabox’ tjenester kan anvendes til tekniske formål, markedsundersøgelser og statistiske formål (historik) med henblik på at forbedre den enkelte kundes oplevelse af abonnementet og Zentabox’ tjenester. Kunden accepterer Zentabox indsamling og behandling af personoplysninger om kunden med førnævnte formål. Kundens profil og data er beskyttet med brugernavn og adgangskode således, at alene kunden har adgang til kundens oplysninger. Kunden er forpligtet til at oprette og benytte en sikker adgangskode og kunden har det fulde ansvar for alle aktiviteter, der finder sted ved brug af kundens brugernavn og adgangskode. Kunden er forpligtet til straks at informere Zentabox om eventuel mistanke om uautoriseret brug af brugernavn og adgangskode samt om alle andre sikkerhedsbrud. Kundens profil og data beskyttes af Zentabox mod virus og hackerangreb ved benyttelse af normale sikkerhedsprogrammer, der løbende holdes opdateret. I tilfælde af eventuelle sikkerhedsbrister som vedrører kunden eller brugerens personlige oplysninger vil Zentabox hurtigst muligt og senest 72 timer efter at være blevet opmærksom på sikkerhedsbristen informere vores kunder og brugere pr. email.

10.3 Modtagere af personoplysninger for at behandle din ordre. Zentabox gemmer og deler følgende oplysninger med vores partnere for behandle og sende din ordre. Navn, adresse, telefon og email deles med Webshipr, Post Nord, DAO eller anden transportør for at kunne levere din Zentabox. For at gennemføre betalingstransaktioner gemmes og overføres dine betalings- og kortoplysninger til vores certificerede samarbejdspartner Stripe.

10.4 Chat. Zentabox samarbejder med Crowdio (www.crowdio.dk) omkring vores chatfunktion. Hvis du afgiver personlige oplysninger under din chat på Zentabox hjemmeside gemmer og behandler Crowdio og Zentabox udelukkende disse oplysninger for at kunne svare fyldestgørende på eventuelle spørgsmål. Al data indsamlet gennem vores chat slettes fuldstændigt senest 12 måneder efter chatten har fundet sted. Du kan altid skrive til os på mailus@zentabox.dk, hvis du ønsker at få dine data udleveret og/ eller slettet inden 12 måneder.

10.5. Den dataansvarlige er Zentabox A/S Unionsvej 4, 4600 Køge, og du kan ved henvendelse hertil få oplysninger om, hvad der er registreret om dig. De registrerede oplysninger opbevares i fem (5) år i overensstemmelse med bogføringsloven.

10.6. Som registreret hos Zentabox A/S, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til os på mailus@zentabox.dk

11. Klageadgang

11.1. Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til os på mailus@zentabox.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

12. Lovvalg og værneting

12.1. Køb af abonnement på www.zentabox.dk eller www.zentabox.com er underlagt dansk lovgivning.

13. Kontakt

13.1. Hvis du ønsker at kontakte Zentabox A/S, kan du gøre det på:

Zentabox A/S
Unionsvej 4
4600 Køge
CVR: 37447250
E-mail: mailus@zentabox.dk
Tlf.: 71995118

LAV DIN SUNDHEDSPROFIL

Hvor sund er din livsstil egentlig? Og har du overhovedet brug for tilskud? Tag testen og få svaret. Det tager kun 5 min!

LAV DIN SUNDHEDSPROFIL